DIKU  Videregående grafisk databehandling 

Forelæsningsplan, Efterår 1998

Uge  Dato  Forelæsning  Litteratur 
36 
31. aug Skygger + Klipning af Polygoner Foley, kap. 16.4, 19.1.4
37 
7. sep 
Sampling of Surfaces Witkin's Paper 
38 
14. sep  Radiosity Foley, kap 16.13
39 
21. sep  Quaternioner DIKU rapport 98-5
40 
28. oct  Quaternioner DIKU rapport 98-5
41  5. oct  Ray Tracing Foley, kap. 15.10, 16.12
42  12. oct  Efterårsferie  
43  19. oct  Texture Mapping (1)  Foley, kap. 16.3, Heckbert's Artikel,
Heckbert's Thesis 
44  26. oct  Texture Mapping (2) Foley, kap. 16.3, Heckbert's Artikel,
Heckbert's Thesis 
45  2. nov  Texture Mapping (3) Foley, kap. 16.3, Heckbert's Artikel,
Heckbert's Thesis 
46  9. nov  Shading (1) Johns Project  + Images
(Most images are there -- we are out of disk space)
47  9. nov  Shading (2) Johns Project  + Images
(Most images are there -- we are out of disk space)
48  9. nov  Shading (3) Johns Project  + Images
(Most images are there -- we are out of disk space)
49  30. nov Dynamic Animation (1) Foley, kap. 21, Usenix Artikel, Armstrong
50  7. dec  Dynamic Animation (2) Foley, kap. 21, Usenix Artikel, Armstrong
50  14. dec  Opgave tilbage, Afslutning og Evaluering  Evalueringsskema 


Links

Heckbert - Hjemmeside med Surface Sampling Demo (MPEG movie)

Heckbert - Fundamentals of Texture Mapping and Image Warping (hans speciale)

Pat Hanrahan - Hjemmeside med Radiosity

Robert C. Lansdale - Texture Mapping and Resampling for Computer Graphics


Assignment 1

Implementer Witkin/Heckberts algoritme til sampling af en implicit given flade.

Hvis I har lyst, må I gerne arbejde i grupper på 2-3 personer.

Krav til besvarelsen

Dette er ikke en rapportopgave, så programbeskrivelse, afprøvning etc. er ikke krævet; men besvarelsen skal dog indeholde:

Aflevering

Besvarelsen afleveres mandag, den 19. oktober 1997.